Słowo „media” może być odbierane i interpretowane na bardzo wiele sposobów. Warto więc przyjrzeć się fundamentalnym podstawom, składającym się na to tylko jedno słowo, a oznaczające aż tak wiele. Z pewnością dziś większości osób media kojarzą się z wszechobecnym i dostępnym praktycznie wszędzie bez względu na region lub kulturę Internetem; inni mają przed oczami telewizję, jeszcze inni instytucję radia albo klasyczne „pudło”, czyli jeszcze do niedawna obecną obowiązkowo niemal w każdym domu telewizję. Jednak w XXI wieku kreuje nam się zgoła inny podział, zakładający istnienie tylko dwóch fundamentów mediów. Z jednej strony mamy telewizję, radio, tradycyjne gazety i tym podobne formy – a więc rzeczy, które powoli, ale jednak konsekwentnie i stopniowo odchodzą w niepamięć. A dlaczego? Ponieważ są wchłaniane przez drugi fundament, czyli właśnie Internet. Sieć WWW oferuje w dzisiejszych czasach bezproblemowy dostęp do radia, telewizji i elektronicznych wydań gazet – dlaczego więc rozdrabniać się na nie, skoro wszystko te trzy ostatnie mieć pod ręką w ramach jednego uniwersalnego medium? Z pewnością korzystanie z Internetu w ramach dostępu do wszystkich rodzajów mediów pozwala nie tylko na szerszy wybór, ale również dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo czasu, który możemy przeznaczyć na inne rzeczy bądź działania. Internet umożliwia też mediom obecność praktycznie wszędzie – idea opuszcza powoli laptopy i komputery, przenosząc się również na inne urządzenia mobilne.