Internet nie jest całkowicie wolny od reklam. Trzeba przyznać, że ilość reklam na internetowych portalach jest mniejsza niż w jakimkolwiek innym medium. W dodatku mamy bardzo wiele sposobów na ograniczenie ilości reklam poprzez specjalne programy antywirusowe i zamykanie ręczne wyskakujących okienek. Są też drobne programy blokujące wyskakiwanie okienek reklamowych. Reklama w internecie musi być, bo zapewnia stały dochód właścicielom witryn. Reklama w internecie jest bardziej ewolucyjna niż ta w telewizji. Wynika to z tego jakie możliwości stwarza internet a jakich nie mają telewizje i radio. Blogerzy często uczestniczą w kapmaniach sponsorowanych w których są liczne konkursy. To nowy model reklamy do tej pory obcy w mediach. Blogerzy dzielą się swoją opinią z czytelnikami i w ten sposób rekalmują produkt. Starają się to robić bez ściemy i muszą wytknąć jakieś niedoskonałości produktom w których kampaniach uczestniczą. Dobry bloger jest zaradny i wie jak podejść czytelnika. Reklama ma też często postać jakichś spamów To najgorszy rodzaj z możliwych reklam. Nikt nie czyta tego co zapycha mu skrzynkę mailową. Reklama internetowa ma wiele form i ich skuteczność jest mocno zróżnicowana. Na pewno na dnie znajduje się mailing a na szczycie kampania reklamowa z zaangażowaniem social media lub blogerów. Social media stworzyły silny model reklamowy pierwszym, który wprowadził go na szeroką wręcz masową skalę był Facebook. Reklama w socieal media wymaga moderowania i regularnego dodawanie postów z newsami.