Nalepki na artykuły spożywcze

Etykietowanie produktów spożywczych wymaga staranności. Odbiorca nie skupia się przecież tylko na zawartości słoików czy butelek. To atrakcyjna „szata” produktu powoduje, że ląduje on w koszyku klienta. Zobaczmy, jak tę atrakcyjność uzyskać.

Estetyczne nalepki „sprzedają” produkt

Etykiety na butelki, słoiki czy paczki są nośnikiem wartości wyprodukowanego przez nas produktu spożywczego. Nieprzemyślana treść może odstraszyć klienta. Piwo z postacią z kreskówki na nalepce albo butelka taniej oranżady z reprodukcją obrazu Maneta, zamiast ilustracją uśmiechniętej wiśni, czy jabłka, to nieporozumienie.

Dlatego warto powierzyć projektowanie etykiet na butelki profesjonalnemu grafikowi, który porozmawia z nami i ustali, dla kogo dokładnie skierowany jest nasz produkt, czyli w jakim wieku, z jaką zasobnością portfela będą nasi odbiorcy, a także jakie gusta i zwyczaje mają.

Dobre etykiety na butelki

To takie, które korespondują ze stylem życia konsumenta, albo jego aspiracjami. Kosztowna flaszka nalewki marki premium, którą można wykorzystać potem wielokrotnie jako piersiówkę, zasługuje na lakierowaną nalepkę z elementami złoceń lub srebrzeń. Z kolei do wspomnianej już oranżady w stylu PRL pasują papierowe etykiety na butelki z prostą, nawiązującą do czasów kryzysu grafiką.

Na nietypowych opakowaniach dobrze jest zastosować nalepki typu obrysowego: okrągłe, owalne, lub o nieregularnych kształtach, dopasowanych do płaskich pól na butelkach lub słoikach. Klient ceni staranność wykonania, nawet jeśli produkt służy do szybkiego skonsumowania i kontakt z opakowaniem potrwa tylko kilka minut.

Zamawianie naklejek opakowaniowych

Pierwszy krok – czyli zamówienie projektu graficznego – jest już jasny. Zastanowić się też warto nad wariantami druku. Wiele zależy od wygody i poziomu efektywności aplikacji etykiet na opakowania, którą zlecamy naszym pracownikom.

Zastanówmy się, czy szybciej poradzą sobie z arkuszami, a może z rolkami nalepek? Nadruk na rolce może występować w kilku wariantach: pionowo, poziomo, na przemian itp. Grunt to wybrać taką formę, która ułatwi szybkie i dokładne etykietowanie z jak najmniejszą liczbą odpadów, odrzuconych przez kontrolę jakości w naszym zakładzie.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here