Showroom nie tylko dla wtajemniczonych

Świat mody nieustannie zmienia swoje oblicze. To, co jeszcze do niedawna było zarezerwowane dla nielicznych, staje się coraz bardziej demokratyczne. Dobrym przykładem jest showroom. Warszawa i inne miasta polskie mają takich miejsc coraz więcej. Nie są to już wyłącznie enklawy znanych i bogatych.

Dyskretne zakupy

Kilka lat temu o showroomach w Warszawie mało kto wiedział. Nieliczni, zainteresowani modą i projektantami mieli świadomość, że istnieją miejsca dla wybranych. W zaciszu czegoś, co jest połączeniem ekskluzywnego sklepu i atelier projektanta, można nabyć unikatowe elementy kolekcji, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Rzecz jasna, takie ekskluzywne miejsca nie były dostępne dla każdego chętnego. Dyskretnie umiejscowione w dobrych dzielnicach, raczej nie zdradzały swojego miejsca przeznaczenia. Spokój i komfort wyboru przy całkowitym braku konkurencji to największe zalety miejsca typu showroom. Warszawa statystycznie ma takich miejsc najwięcej, ale duże miasta szybko nadrabiają dystans. 

Kameralna atmosfera

Współczesne showroomy zmieniają swoje zasady działania. Coraz częściej są miejscami, w których stylista wybiera ubrania na potrzeby sesji zdjęciowych. Wstępnie omawia konwencję zdjęć, podaje rozmiar osoby, która wystąpi. W dalszej kolejności przyjeżdża po umówione ubrania. Najczęściej są to całe zestawy a zwykle kilka opcji, przymierzanych bezpośrednio przed sesją. Stylista nie czeka w kolejce, nie walczy z nikim o ubrania, czyli ma znacznie lepszy komfort pracy. W niektórych przypadkach negocjuje z pracownikami możliwość zakupu konkretnych ubrań. To nie jedyna zmiana w temacie showroom. Warszawa skupia ogromną ilość osób znanych. Większość z nich nie chce dokonywać zakupów w powszechnie dostępnym w centrum handlowym butiku. Dla nich showroom to możliwość zakupów w kameralnej atmosferze. Zwykle również przy kawie i ciastku. 

Showroom dla każdego

Modowe ewolucje zwykle polegają na coraz bliższym kontakcie z tak zwanym zwykłym klientem. Również w tym zakresie musiał zmienić się showroom. Warszawa jako pierwsza przetestowała możliwość otwarcia tego miejsca dla wszystkich. Co trzeba zrobić, by stać się klientem niezwykłego miejsca? Wystarczy umówić się na spotkanie i w towarzystwie fachowców zrobić wymarzone zakupy. Showroomy to także doskonała alternatywa dla osób zapracowanych, ceniących swój czas lub takich, którym zależy na dyskrecji podczas zakupów. Klient w takim miejscu czuje się wyjątkowo, spełniane są wszystkie jego modowe zachcianki. Korzysta z szerokiej gamy ekskluzywnych ubrań, butów i dodatków. Coraz częściej showroom ma także opcję szycia ubrań na miarę. Podczas pierwszej wizyty ściąga się miarę i dokonuje wyborów, dotyczących tkanin. 

Zakupy w showroomie są znacznie bardziej przemyślane niż te, dokonywane w butikach. Jest czas na zastanowienie się, decyzje nie są podejmowane pod wpływem impulsu. Bywalcy takich miejsc zgodnie przyznają, że zakupione ubrania nie zalegają na ich półkach, jak zdobycze butikowe, tylko są używane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here