Jest to specyficzna forma reklamy, w której promowane jest nie konkretny wyrób lub usługa, ale idea, przedsięwzięcie non-profit. Twórcą takiego komunikatu może być dowolna organizacja, także taka, która prowadzi całkiem zwyczajną działalność komercyjną. Reklama społeczna ma też tę cechę, że chętniej korzysta z niestandardowych mediów, niestandardowych rozwiązań. Niektórym dziwne wydaje się to, że w ogóle konieczne jest używanie marketingu do promowania idei. Idealistyczne podejście zakłada, że ludzie powinni chcieć robić dobre rzeczy z samej idei człowieczeństwa, z wewnętrznej własnej a nie podpowiedzianej prze kogoś potrzeby. A jednak okazuje się, że nawet szlachetne idee warto ludziom w czytelny i prosty sposób sprzedawać. Stąd wykorzystanie mediów poprzez działania z dziedziny public relations i wreszcie reklamy. Ryzykujemy co prawda, że przekaz zginie w masie innych wiadomości. No i nadal można mieć mieszane uczucia wobec spotów reklamowych promujących nierozwodzenie się, to trzeba przyjąć rzeczywistość taką, jaka ona jest.

www.digiwall.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułObsługa social media
Następny artykułSposób na życie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here