Proces transportowy jest jedną z tych dziedzin gospodarki, które tworzą największe koszty. Związane jest to przede wszystkim z dużymi początkowymi nakładami inwestycyjnymi, związanymi z kupnem i utrzymaniem samochodów. Koszty w transporcie są również ściśle powiązane z cenami paliwa, które to ciągle wzrastają. Z tego względu jednym z kluczowych zadań zarządzających firmami przewozowymi jest stała kontrola przebiegu procesu transportowego. Miernikami pracy transportu są: – naturalne mierniki pracy transportu, – miernik wartościowy, – mierniki umowne. Naturalny mierniki pracy transportu stanowi wielkość przewożonej masy ładunków, który wyrażany jest w liczbie ton. Jest to miernik prosty. Do tych mierników należy również wielkość wykonywanej pracy przewozowej, ujmowana zwykle liczbą tonokilometrów (miernik złożony. Miernik wartościowy przedstawia różnorodność produkcji transportowej i spedycyjnej, którą zwykle trudno jest wyrazić w jednostkach naturalnych. Miernik wartościowy wyrażany jest w jednostce pieniężnej. Do mierników umownych zalicza się TEU (Twenty Equivalent Unit).

www.autopasje.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here