Po pierwsze trzeba kierować się etyką zawodową, wobec pracowników. Dobry kierownik musi dobrze poznać swoich pracowników, aby wiedzieć czego może się po nich spodziewać i czy może im zaufać. Szacunek do drugiego człowieka umożliwi współpracę, z której obydwie strony powinny być zadowolone. Motywacja i możliwość wykazania się, ułatwiona przez kierownika jest atutem w pracy. Sprawiedliwy osąd podczas trudności pozwoli wzbudzić zaufanie do swojej osoby. Kierownik musi pamiętać, że to jego pracownicy przyczyniają się do rozwoju firmy w znacznym stopniu. Do jego obowiązków należy zorganizowanie czasu pracy dla pracowników, aby nie powstawały problemy związane z opóźnieniem terminów. Wiadomo, że pracownik też chce się samorealizować, więc trzeba mu to ułatwić. Charakter i osobowość przełożonego także oddziaływuje na pracowników, których dzięki pozytywnym cechom ma szanse utrzymać przy sobie na długo. Takim podejściem można liczyć na wspaniałą współpracę i zaangażowanie zespołu.