Sprzedaż internetowa

Firmy od ponad dekady czują presję, że powinny działać w Internecie, gdyż kanały online zyskują na popularności. Nie od dziś wiadomo, że handel w dużym stopniu przeniósł się do sieci, co sprawia, że także powierzchnie magazynowe są w cenie. Część przedsiębiorców już od kilku lat prowadzi sklepy internetowe, drudzy mają plany rozpoczęcia, inni odkładają to w nieskończoność lub w ogóle pomijają z powodu braku wiedzy. Jednak presję dodatkową wywołał m.in. wirus Covid-19.

Sprzedaż tradycyjna a internetowa

Wiele firm nadal skupia się na sprzedaży tradycyjnej, inne już od lat czerpią zyski głównie z działalności internetowej. Do tej pory wszystko odbywało się stopniowo, a przedsiębiorcy mieli czas, by nauczyć się zasad nowej działalności, przyswoić wiedzę na temat marketingu internetowego czy poznać zagadnienia z zakresu pozycjonowania stron, założyć w sposób przemyślany sklep internetowy lub wybrać gotową platformę sprzedażową. Samo posiadanie strony internetowej lub e-sklepu nie wystarczy. Ci jednak, którzy zaczęli działać w sieci z głową, czerpią zyski z obecności w Internecie i rozwijają swoją działalność – rozbudowują firmy, najmują powierzchnie magazynowe i poszerzają wiedzę z zakresu marketingu.

Sklepy internetowe – rozwój i dynamika

Warto pamiętać, że posiadanie sklepu to za mało – duże znaczenie ma przejrzystość strony internetowej, ekspozycja towarów, właściwe działania promocyjne, obecność w social mediach, dopasowanie języka do grupy odbiorców. Często wiąże się to również z koniecznością zainwestowania w nowoczesne środki reklamy cyfrowej lub platformy sprzedażowe czy pozycjonowanie i poprawę widoczności w sieci.

E-sklepy oraz powierzchnie magazynowe w dobie pandemii

Na wielu do tej pory opornych właścicielach firm konieczność zmian wymusiła pandemia. To ona sprawiła, że wzrosło zaangażowanie się w sprzedaż online, chęć poznania dostępnych narzędzi, a to z kolei przyczyniło się do wzrostu sprzedaży i rozwoju. Wielu przedsiębiorców musiało nagle inwestować także w powierzchnie magazynowe, gdyż ruch zdecydowanie przyspieszył.

Co więcej, dla części firm Internet stał się podstawową działalnością. Ze względu na większą stabilność i odporność e-sklepów na zmieniającą się sytuację epidemiczną, część inwestorów zaczęła wycofywać kapitał z centrów handlowych czy w ogóle sklepów stacjonarnych, a pozyskane środki inwestować w powierzchnie magazynowe, zwiększenie produkcji czy działania marketingowe online – jak pozycjonowanie strony czy prowadzenie kanałów w wybranych social mediach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here