Jest to specyficzna forma reklamy, w której promowane jest nie konkretny wyrób lub usługa, ale idea, przedsięwzięcie non-profit. Twórcą takiego komunikatu może być dowolna organizacja, także taka, która prowadzi całkiem zwyczajną działalność komercyjną. Reklama społeczna ma też tę cechę, że chętniej korzysta z niestandardowych mediów, niestandardowych rozwiązań. Niektórym dziwne wydaje się to, że w ogóle konieczne jest używanie marketingu do promowania idei. Idealistyczne podejście zakłada, że ludzie powinni chcieć robić dobre rzeczy z samej idei człowieczeństwa, z wewnętrznej własnej a nie podpowiedzianej prze kogoś potrzeby. A jednak okazuje się, że nawet szlachetne idee warto ludziom w czytelny i prosty sposób sprzedawać. Stąd wykorzystanie mediów poprzez działania z dziedziny public relations i wreszcie reklamy. Ryzykujemy co prawda, że przekaz zginie w masie innych wiadomości. No i nadal można mieć mieszane uczucia wobec spotów reklamowych promujących nierozwodzenie się, to trzeba przyjąć rzeczywistość taką, jaka ona jest.