Optymalizacja filmów na YouTube obejmuje kilka czynności:
Tytuł filmu – zaleca się, choć nie jest to konieczne, aby tytuł filmu i pliku był taki sam. Tytuł musi być zgodny z tematem filmu, inaczej widz szybko wyłączy video czując się oszukanym. Musi też zawierać wcześniej wybrane słowo kluczowe, na które chce się pozycjonować film.
Opis – w opisie ważne jest pierwsze zdanie, ponieważ jest ono widoczne dla widza, zanim ten wejdzie do filmiku. Opis także musi zawierać słowa kluczowe, najlepiej zgrabnie wplecione w treść. Sama treść powinna być ciekawa i interesująca dla widza. Można w niej też dodawać różne linki na przykład do social mediów itp.
Tagi – czyli słowa klucze, dzięki którym widz ma dotrzeć do naszego filmu. Muszą być one zgodne z treścią filmu np. przy filmach o gotowaniu powinno się dodawać słowa typu gotowanie, jedzenie itp. niektórzy stosują zasadę dodawania popularnych tagów niezwiązanych z tematem między innymi popularne frazy jak minecraft, czy nazwę popularnego youtubera. Jednak nie jest to zbyt skuteczne, widz nawet jak znajdzie film to szybko go opuści, ponieważ nie będzie on zgodny z tematem, którego szukał.
Miniaturka – jest to pierwsze co widzi widz, dlatego musi być ciekawa i przyciągać uwagę, a jednocześnie być zgodna z tematem filmu. Wielu youtuberów wciąż lekceważy miniaturkę wybierają jedną z trzech standardowych jakie proponuje YT, nawet jeśli nie są one zbyt chwytliwe. Najlepiej poświęcić trochę czasu i zrobić własną niestandardową.
Wszystkie wyżej wymienione czynniki mogą polepszyć wyniki wyszukiwania naszego filmu, jednak najlepszym sposobem na górne wyniki wyszukiwania są wyświetlenia, a dokładniej rzecz ujmując średni czas oglądania kanału i konkretnego video. Im jest on lepszy tym lepiej jest wypozycjonowany film. Jednak, żeby to osiągnąć należy robić ciekawe filmy i dobrze je promować. Sama optymalizacja filmów to jedynie zabiegi kosmetyczne najważniejsi są widzowie i oglądalność.

https://www.leaderservice.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here